sobota 23. februára 2019

polaLOVE

Botanická záhrada


Keď sa mi ozvali z Polagraph, či by som pre nich niečo nafotila, veľmi som sa potešila! Doma síce mám starý Polaroid, ale ešte som ho nezabehla. Teraz viem, že na najbližší výlet ho určite beriem.
Mohla som si vybrať, čo budem fotiť, takže dnešný post je v znamení mojich obľúbených miest v Bratislave, kedže tu bývame a trávime najviac času.
Hneď prvé miesto, ktoré ma napadlo, bola Botanická záhrada a moje obľúbené skleníky. Areál je tak isto super na prechádzky, obzeranie krásnych rastliniek, dokonca sú tam aj preliezky pre deti.
Botanická záhrada je láska!

"Botanickú záhradu začal v roku 1942 budovať prof. František Nábělek. Bol prednostom botanického ústavu. Záhrada mala ideálnu polohu, pretože bola dobre dostupná verejnosti, laickej i odbornej. Zároveň tu bolo dostatok vody na zavlažovanie. Po druhej svetovej vojne došlo k vybudovaniu skleníkov. Vysadených bolo okolo tritisíc druhov rastlín, čo tvorilo pomerne slušný základ na lokalitu zaujímavú i pre rekreačné účely. V tejto forme môžete záhradu vidieť dodnes."

zdroj: planetslovakia.sk



Prikladám aj pár "mobiloviek"...


Park Andreja Hlinku, Ružinov

Kúsok od domu máme tento park, ktorý bol vybudovaný už koncom 70. rokov. Je krásny počas každého ročného obdobia, má super fontánu, robia sa tu festivaly a je veľmi fajn mať takéto miesto v blízkosti (to si človek uvedomí,  až keď má dieťa:) Nafotili sme v ňom dokonca 4 posty! (1.2.3.4.).

"Autorom návrhu parku je architekt Ferdinand Milučký, ktorý sa už v roku 1960 ako jeden z autorov sídliska Trávniky začal zaoberať formovaním a dizajnérskym tvarovaním verejných mikropriestorov obytných súborov. V parku vybudovanom v roku 1978 (vtedy Park Karola Šmidkeho) Ferdinand Milučký využil na stvárnenie terénu prvky zelene, betónu a vody. Vodu reprezentuje Závojová a Vejárová fontána. Park má tvar úzkeho dlhého pásu, kompovaný je na pozdĺžnu os, jeho centrálnym bodom je Závojová fontána navrhnutá Jozefom Vachálkom v spolupráci s architektom Milučkým. Na západnej strane parku je Vejárová fontána, ktorú s architektom Milučkým vytvorili Ladislav Mandíček a Júlia Kunovská. Na východnej strane parku bol v roku 1979 umiestnený pamätník Karola Šmidkeho, v roku 2007 pribudla na západnej strane už Parku Andreja Hlinku busta Andreja Hlinku"

zdroj: ružinovskeecho.sk


 Mozaika Kvet života - Ivan Vychlopen (1985)

Veľmi sa mi páči, že keď sa v minulosti stavali veľké sídliská, myslelo sa aj na umenie. V Ružinove je veľké množstvo sôch, fontán a nástenných diel (Tak isto v Dúbravke, Karlovke, ale tam sa veľmi často nedostanem. Ale ak máte typy na niečo pekné, sem s nimi!).
Mozaika Kvet života sa nachádza na stene Nemocnice Ružinov. Choďte si ju pozrieť, je krásna! Nafotili sme ju aj tu.


Fertucha

...alebo, nie každý záber vyjde :D Ja som úplne pokazila 3. Pamätajte, keď je tma, dá sa použiť blesk, ale osvieti najbližší predmet/človeka. Ak chcete mať toho na fotke viac, najlepšie je mať denné svetlo. Preto pridávam fotku z mobilu - interiér môjho obľúbeného miesta na koláč, a to je Fertucha.
Nie som veľmi na sladké, ale ak ma to raz za čas chytí a nestíham piecť, najradšej mám koláče práve od nich. Lebo nie sú presladené, chutia ako domáce a ich prevádzka na Košickej je 😍
Mali sme ich koláče aj na svadbe a lepšie sme si nemohli vybrať.



Fach & Johan s babkou

Pokračujeme v gastronomickom duchu, moje najobľúbenejšie miesto na posedenie v Starom meste je Fach. Dokonalá káva, jedlo, dizajn, koncept, lokalita...



 Bibiana

Do Bibiany chodím už roky. Pracuje tu totiž moja babka, takže počas každých prázdnin sme s bratom a bratrancom išli "za babkou do Bibiany". Neprestala som chodiť ani počas vysokej školy, keď som už v Bratislave bývala, pretože výstavy sú tu vždy super. Posledný rok ich absolvujeme už aj s Johanom a tešíme sa na najnovšiu o Bauhause!

 Antikvariát Steiner & šťastná Patrícia s úlovkom

...je miesto, kde viem stráviť hodiny.

"Antikvariát STEINER bol založený v roku 1847, po obnove v roku 1991 sa z neho znovu stala neoddeliteľná súčasť korza. V dobe, keď v Starom meste zaniká množstvo tradičných obchodných prevádzok sa snažíme byť jeho atraktívnym miestom, aby sa oko Bratislavčana alebo návštevníka nášho mesta malo na čom zastaviť a pripomenúť si tak atmosféru starých časov mesta s jeho uličkami a zákutiami. Je to miesto, ktoré je pre svoj “genius loci” zaradené do turistických príručiek ako miesto, kam sa v Bratislave určite oplatí zájsť."


Stará tržnica

...miesto kde sa dejú super akcie, trhy každú sobotu, Kid.Dobrý trhFashion Live! a mnoho ďalších...

"Na mieste súčasnej Starej tržnice stála pôvodne bašta z 15. storočia, ktorá bola súčasťou mestského opevnenia. Súčasná budova, ktorá slúžila ako prvá bratislavská krytá tržnica, bola postavená v roku 1910 v eklektickom štýle podľa projektu Františka Nechybu.
Pred tržnicou sa nachádza fontána nazývaná Lev s erbom, ktorú zložili zo súčastí starších fontán a renovovali ju v roku 1937. Blízko fontány, pod presklenou konštrukciou, môžeme vidieť časti múrov Kaplnky Svätého Jakuba z 11. storočia."

zdroj: visitbratislava.com
Kid. Detský shop up

...keď sa ti nechce objednávať cez internet a triafať veľkosti pre svoje dieťa, všetky super značky pokope...a krpca treba zobrať so sebou, nudiť sa veru nebude!


Danubiana

...múzeum na peknom mieste, veľké tak akurát. Mám to tam rada. V lete sem treba vyskúšať výlet loďou!

"Danubiana Meulensteen Art Museum - jeho zakladateľmi sú holandský zberateľ a podporovateľ umenia Gerard Meulensteen z Eindhovenu a slovenský galerista Vincent Polakovič. 
Od svojho otvorenia roku 2000 múzeum uskutočnilo desiatky výstav najprestížnejších osobností slovenskej, európskej a svetovej výtvarnej scény." 


zdroj: danubiana.sk

...boli sme pozrieť výstavu môjho profesora z VŠ Milana Lukáča

Adam Szentpétery - výstava GEO KÓDY

Ďakujem POLAGRAPH, veľmi som si to užila! A bola by som rada, keby ste mi prezradili, aké sú vaše obľúbené miesta.
PS: Fotoaparáty sa dajú aj požičať (zadarmo!), platíte iba za filmy, dokonca vám na Polaroid nafotia aj vašu svadbu!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára