nedeľa 28. februára 2016

Stripes

Veľa ľudí sa ma pýta na oblečenie, ktoré som si dala ušiť (v dnešnom poste sú to nohavice), tak dnes o šití trochu podrobnejšie. Prečo je to lepšie, je to drahé, kde si dávam veci šiť?

Keď som bola malá, skoro všetky veci som mala ušité od maminy (asi ako väčšina z vás). Teraz má toho času menej (stále ale štrikuje), tak si veci dávame šiť do zákazkového krajčírstva vo Veľkom Krtíši (kto chce kontakt, napíšte mi). 
Kým sa dopracujete k výslednej veci, je to oveľa dlhší proces, ako vojsť do obchodu a kúpiť si oblečenie, ale to sa mi na tom páči najviac. Základom je dobrá látka - s prírodným zložením, prípadne s čo najväčším podielom. Niekedy si vyberiem látku preto, že sa mi páči a ďalej vymýšľam čo z nej ušiť, alebo naopak. Najviac ma baví vymýšľanie strihu, hľadanie inšpirácie a spájanie dokopy. Nie každá krajčírka vie ušiť veci podľa skice alebo obrázku, ale naša áno! Veľmi dôležité je vedieť, ako má výsledná vec vyzerať a na skúškach si všetko odkomunikovať, povedať kde vás to tlačí, čo má byť širšie, alebo užšie, sú to veľmi dôležité detaily. Všetky veci, ktoré mám ušité sú lepšie prepracované ako veci kúpené v bežných reťazcoch, vydržia dlhšie a sú originálne. Rada by som podporovala aj lokálne značky, ale popravde, zatiaľ len jedna splnila moje očakávania (spojenie kvalitnej látky, dobre ušité veci a pekný dizajn), ale o tom nabudúce. 

Látka na nohavice - 100% vlna - 35 €, šitie - 22 €. Myslím, že výsledná suma nie je až taká rozdielna od cien v obchodoch ako Zara alebo Mango, kde je väčšina vecí z polyesteru.







top: Gatta, coat, cardigan: Zara, pants: sewn, necklace: H&M, shoes: Geox

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára