piatok 5. júla 2013

Persol

Persol je značka okuliarov založená v roku 1917 v Turíne. Názov vychádza z talianskeho "per il sole" - na slnko. Pôvodne vyrábali okuliare pre pilotov a športových vodičov. Posledné roky sa mi pomerne často darí chodiť v lete do Talianska a tieto okuliare ma veľmi zaujali. Väčšinou som ich videla na mužoch a keď som zbadala výpredaje, museli byť moje :). Mala som veľkú dilemu, medzi čiernymi a hnedými, ale od začiatku som bola rozhodnutá pre klasiku, model 649, ktorý bol pôvodne navrhnutý pre vodičov električiek v Turíne (1957). Tento model sa veľmi často kopíruje, ale pravé Persoly spoznáte podľa typického symbolu inšpirovaného mečom starých bojovníkov. Dodnes sa všetky okuliare vyrábajú ručne v Taliansku. Na mne ich môžete vidieť napríklad tu.

Persol is eyewear brand founded in 1917 in Turin. The name comes from the Italian "per il sole" - for sun. These glasses were originally designed for pilots and sport drivers. I have been to Italy often lately during summertime and the glasses really caught my attention. I mostly saw men wearing them and when the sales began they simply had to be mine. I has a big dilemma between black and brown, but I was determined to go for the classic 649 model which was originally designed for tram drivers in Turin (1957). Model is copied often but genuine Persol glasses can be recognized by their symbol, which was inspired by the typical sword of ancient warriors. Up to this day all glasses are handmade in Italy.



foto: persol.com, internet
publikovala: P.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára